Pages

Project Haaksbergerveen

Vorige week ben ik begonnen aan een project van een jaar. Een jaar ? Ja, een heel jaar. En wel een project onder begeleiding van Ruben Smit. Ik volg een cursus bij hem dat "fotograaf met ambitie" is genoemd. In deze cursus wordt mij en 5 andere cursisten door hem geleerd hoe je een fotoproject opzet, en hoe je deze vervolgens uitvoert. Hierin wordt je gedurende dit jaar door Ruben begeleid en van tips en trucs voorzien. Uiteraard moet je al het fotowerk en het verwerken van je beelden zelf doen. Ik heb gekozen voor een project waarbij ik het Haaksbergerveen gedurende een jaar wil gaan vastleggen. En dan toegespitst op de typische kenmerken van zo'n hoogveen gebied. Bijvoorbeeld de veenpluis, de zonnedauw, de adder, het landschap, de schaapskudde, de reeen, de vele vogelsoorten die in het veen leven of bijvoorbeeld het veelvuldig aanwezige riet. Gisteren ben ik het project begonnen en heb mijn eerste beelden geschoten in een guur en koud hoogveen. Maar wel hele mooie omstandigheden om het project mee te openen. Hier enkele van de eerste opnames die ik er heb gemaakt : het landschap en de diersporen hierin. Via mijn weblog ga ik u op de hoogte houden van de ups en downs van dit fotoproject. Ik ben benieuwd !



Tevens heb ik geprobeerd om eens een filmpje te maken en toe te voegen. In het uiteindelijke project wil ik ook stukjes film gaan verwerken, een voor mij nieuwe vorm van multimedia, waar ik me sinds enige tijd iets in aan het verdiepen ben. Prachtig om foto's, video, muziek en commentaar te bewerken tot een mooi geheel.


Geen opmerkingen: