Pages

Grote Zilverreiger

Eén van de mooiste vogels in Nederland vind ik de grote zilverreiger. Die majestueuze witte veren met die pluimen aan zijn staart. Geweldig vind ik dat. Waren er tien jaar geleden amper van deze witte reigers in Nederland te vinden, tegenwoordig zie ik toch vrij geregeld een zilverreiger. Zelfs bij ons in het Oosten van Nederland zie ik ze. Afgelopen winter zelfs meerdere exemplaren, die waarschijnlijk door honger gedreven deze kant op waren komen vliegen. Een plek waar je gegarandeerd deze mooie vogels tegenkomt zijn de Oostvaardersplassen en Lepelaarsplassen in de Flevopolder. Niet enkele maar vele exemplaren zijn hier relatief makkelijk te vinden. Moeilijker is het om er ook nog wat mooie foto's van te maken. Vorig weekend heb ik gepoogd om weer eens wat mooie opnames te maken van de Zilverreiger vanuit de schuilhut van de Lepelaarsplassen. Met iets afwisseling van dier in landschap opnames tot de jagende reiger. Mooi hoor !



Geen opmerkingen: