Pages

Witteveen

Gisteren hadden we al een prachtige lucht in de loop van de middag, maar helaas was ik onderweg in de auto en niet in de gelegendheid om opnames te maken. Maar het kriebelde enorm dus besloot ik om vanochtend maar op stap te gaan. En eindelijk eens een beetje fatsoenlijke ochtend ! Hoewel het kort voor mijn vertrek nog regende was het bij aankomst in het Witteveen echter mooi opgeklaard en kon het landschapswerk beginnen. Via het programma "The Photographers Emeris" (een echte aanrader voor landschapsfotografen) had ik de avond ervoor al bekeken waar, onder welke hoek en hoe laat de zon opkomt en waar ik dus moet gaan staan om een mooie reflectie in het water te krijgen. En gelukkig waren er tijdens de zonsopkomst mooie kleuren met fijne reflecties en wolkenpartijen. Helemaal top dus. Lekker een half uur gefotografeerd, waarna de kleuren minder werden en ik verder ben gelopen naar de Schotse Hooglanders. Altijd een fijn onderwerp om te fotograferen, zulke imposante dieren. En ze stonden heel mooi bij een groep oude eiken. Het warme ochtendlicht erop waardoor er een mooie sfeer ontstaat. Ook hier een half uurtje bezig geweest. De eerste trimmers en mountainbikers komen inmiddels voorbij en dan wordt het tijd voor mij om naar huis te gaan. Zij en ik verdragen elkaar slecht, hoewel ik niets tegen de mensen heb uiteraard. Maar veel fietsers schijnen altijd semigrappige opmerkingen te moeten maken over een ander zijn hobby. Kortom, wegwezen en foto's thuis bij een bakkie koffie uitwerken. Heerlijk begin van de dag ! Dit zal de laatste blog van dit jaar zijn en ik wens al mijn volgers dan ook alvast het allerbeste voor het komende jaar. Veel geluk en gezondheid voor een ieder met hopelijk in het nieuwe jaar ook weer veel mooie foto's.



Geen opmerkingen: